sobota, 7 czerwca 2014

Witam! Do Czarnogóry samochodem. Samodzielny wyjazd.

Witam :) #1

Planując kolejny wyjazd do Czarnogóry uznałam, że może warto stworzyć jakiś zbiór informacji na temat tego pięknego kraju? W necie jest dużo informacji na temat Montenegro, ale często są nieaktualne, mało wiarygodne, pełne spamu i kryptoreklam właścicieli pensjonatów i pokoi do wynajęcia. Tutaj znajdziesz sprawdzone informacje i zdjęcia pochodzące z naszych prywatnych zasobów z wyjazdów, do kraju który już za pierwszym razem urzekł nas swoim pięknem. Morze + góry = połączenie idealne <3

Jeśli pojawią się pytania- proszę pytać, chętnie odpowiem. Nie jestem alfą i omegą w tym temacie, nie przejechałam jeszcze Czarnogóry wzdłuż i wszerz (na razie raczej wzdłuż :) ), ale postaram się jakoś pomóc.

Czy moja opinia jest obiektywna? Na pewno nie, bo jest moja :) Jednemu podoba się życie np. w Warszawie, dla innego byłaby to katorga. Kwestia wyboru. Jednak nie pałam bezzasadną miłością do Czarnogóry, a w pełni zasłużoną. Spotykam się czasami w internecie z krzywdzącymi opiniami na temat tego kraju, które często głoszą osoby, które nawet tam nie były :D

Ze swojej strony mogę z całego serca polecić Czarnogórę jako miejsce spędzenia swojego urlopu. Im wcześniej, tym lepiej- Czarnogóra nie jest JESZCZE tak skomercjalizowana jak jej sąsiadka, Chorwacja, i w tym także tkwi jej urok. Ceny z roku na rok rosną, w każdym kolejnym sezonie jest tutaj także więcej urlopowiczów i coraz trudniej będzie znaleźć nocleg "w ciemno", czyli jadąc bez jakiejkolwiek rezerwacji i szukać pokojów na miejscu, z możliwością ich obejrzenia i podjęcia właściwej decyzji.

Wakacje w Czarnogórze

Nasza miłość do Montenegro rozpoczęła się w 2012 roku, tuż po przekroczeniu jej granic, a nawet kilka kilometrów wcześniej. I trwa do dziś! <3
Zachęcam do odwiedzin i dyskusji :)

2 komentarze:

  1. Wybieram się do Czarnogóry w tym roku, po raz pierwszy, samochodem, prawdopodobnie na początku sierpnia lub na przełomie lipiec/sierpień. Możecie polecić jakieś miejsce dla 2 osób z podaniem w przybliżeniu cen w prywatnych kwaterach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podam konkretnej oferty, bo co rok jeździliśmy w to samo miejsce i z niego zrezygnowaliśmy, więc nie polecę noclegu, z którego z pewnych powodów zrezygnowałam :) kazdy lubi cos innego- jedni miejsca z tłoczną plażą, inni odludzie, gdzie wszędzie trzeba pojechać samochodem. Ceny są bardzo zróżnicowane i wyzsze, niż rok czy dwa lata temu. My w tym roku zapłacimy dokładnie dwa razy tyle za nocleg, co w 2013 roku. Szukałam teraz po necie ofert- więc też nie wiem, czy opisy będą zgodne z rzeczywistością. Im bliżej morze- tym drożej. Im bliżej Albanii- tym taniej. Najtańsze oferty dostałam w okolic Baru- miejscowość Susanj (nie szukałam za Barem, czyli Ulcinj) - min kwota 25 euro od dwóch osób. Ale warunki nie były takie, jakich szukałam... Dlatego ciężko jest komuś polecić- kazdy ma swój gust i swoje oczekiwania. Pokoje dwuosobowe także zawsze są najdroższe, bo zazwyczaj cena podana jest za apartament, nie za osobę. Przełom lipca- sierpnia to najdroższy okres oczywiście. 80% ofert, które dostałam, to były kwoty 40-60 euro za dzień. Czasami do tego dochodzi taksa klimatyczna- 1,2 eur od osoby dziennie. Szukałam ofert niedaleko morza, z klimatyzacją i parkingiem. Możliwe, że jadąc "w ciemno" znajdzie się taniej, a bardzo ładne kwatery, ale nie wiem, bo od trzech lat tego nie praktykowałam. Najbardziej znam miejscowość Sutomore- gdzie chyba znam już każdy kąt- i okolice. Każda miejscowość ma inny charakter i najpierw proponowałabym okreslić, czy ma być spokojnie, czy imprezowo, czy nad morzem, czy nad zatoką :)

      Usuń